grower forum Bohemiaseeds , grower bazar free.

forum pro všechny , free speech forum - svoboda slova
Právě je sob 20. dub 2024 3:49:21

Všechny časy jsou v UTC




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EC a PH v bubbleru
PříspěvekNapsal: pát 29. srp 2014 8:33:03 
Offline
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 29. srp 2014 8:07:45
Příspěvky: 63
Čau, jsem nováček jak v pěstování tak i na foru.
Minulý týden jsem postavil "box" (1,25m x 1,25m). Mám připravenou bednu na bubbler (cca 50L), vzduchovadlo atd.
Jen jsem teď míchal hnojku pro rostliny ve skleníku (hnojiva od Jungle in da box, ph down, ph up). Odstátá voda má EC 0,23 a PH 7,9.
Proto mám pár otázek.
Nejdříve jsem namíchal hnojivo s vodou, zkontroloval EC (od té hodnoty jsem odečetl 0,23 EC odstáté vody, takže výsledné EC souhlasilo podle návodu) a pak jsem srovnával PH. To jsem podle JIDB dal na 5,9. EC tudíž vylezlo na vyšší hodnotu něž je 2,5 EC (před přidáním PH- bylo EC cca 1,4 myslim, resp. 1,2). Pár dní jsem s namíchaným roztokem nepracoval a tak jsem ho včera přeměřil. PH bylo opět na 7,8 a EC myslí že zůstalo na 2,5.
Ale nevím, jak to bude v bubbleru, když jsem viděl tento výsledek. Má se tedy voda do bubbleru nechat odstát (voda z kohoutku - ale máme na zahradě i dost dešťové vody), aby z ní vyšel chlor a pak přimíchat hnojiva a poté doladit PH a opět nechat odstát a opakovat do té doby než PH zůstane stabilní? Někde se píše, že se má PH dolazovat klidně i na několikrát.
Další věc je, že PH +- zvedá EC vody. Když budu mít v bubbleru rostliny a bude mi kolísat PH, tak budu muset znovu přidat PH+ nebo -. Ale to opět zvedne EC vody. Dále pak budu muset přidávat hnojiva. Ale nejde mi stále do hlavy, jak mám tedy hlídat množství hnojiva v bubbleru (jasně že přes EC metr), když budu muset např. dolévat PH?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EC a PH v bubbleru
PříspěvekNapsal: pát 29. srp 2014 16:12:32 
Offline
Mad Head
Uživatelský avatar